1 augusti 2011

Sofia Bloggar: En lika nöjd som ilsken kund!

En av mina stammisar sedan tolv år tillbaka gav mig ett av tidernas skratt. Han är trogen, lojal och går regelbundet på behandling och använder lydigt mina produkter. Men han är dessutom mycket kräsen och påläst, och observant på resultatet.

Så när han för första gången gick hem med Clinical Super 3 Booster fick han en riktig upplevelse, en creme som verkligen fungerar! Han såg hur frisk huden blev, han kände sig uppstramad och fräsch, och den inbitne cynikern fick vecka för vecka se hur huden förbättrades. Äntligen, tänkte han, en creme som håller vad den lovar.

Men så började det gå utför. Som vanligt tänkte han, man får upp förhoppningarna för varje ny creme man provar, men så är det alltid bara tillfälligt. F-n för Sofia, tror jag till och med att han tänkte! Han var redo att ge mig en mild (jag är trots allt hans favorithudterapeut) utskällning när det närmade sig dagen för nästa behandling. Då upptäckte han att han förväxlat a-vitamincremen med dagcremen med solskyddsfaktor, i en liknande tub.... Varje kväll hade han smetat på sig solfaktor, stackarn. Han bytte snabbt tillbaka till att smörja sig med a-vitaminet och inom kort såg han resultat igen.

När han berättade det här skrattade vi lika gott båda två. Och nog för att vetenskapliga bevis är grundförutsättningen, men vi uppskattade den här lilla enmansstudien nästan än mer! Och inget ont om den stackars solskyddscremen, men den ligger helt klart i lä när det gäller vissa saker. Typ det mesta förutom att skydda mot solen.

Och jag slapp bli utskälld. Phiu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar